måndag, november 14, 2011

Hängselklänning med fordon




I helgen levererades denna lilla tunika till sin nykläckta lilla ägarinna. Beställningen var från min kusin som är lastbilschaufför och ville ge bort något som kännetecknade honom, vad passade väl bättre en MTs fordonstyg. Jag fick leta långt in i gömmorna efter denna lilla tygbit;). Här kan ni även se mina nya Wcollection tags och namnband:) snygga va? Tagen är samma som min header och är ritad av Hanna Engkvist, tack söta Hanna! Namnlappen kommer från oneexter, snälla Ulrika fixade dem med racerfart till mig få det sinat lite för fort bland de gamla....




Modellen fick bli en hängselvariant med knäppning, för att underlätta av och påklädnad på den lilla tösabiten. Tycker det är en väldigt söt modell! Denna är i stl 62 och mönster är mitt egna men inspirationen kommer från Ottobres prematurklänning. Kantbandet är tunn, röd interlock från Liandlo och knapparna är stl 20 från Assunta. Man kan väl inte annat än påstå att de går precis ton i ton;) för att ringa in fordonen ytterligare valde jag även att kanta nederkanten istället för att göra en fåll. Tycker den blev väldigt söt i sin enkelhet.




Skickade även med en extra liten present som matchade klänningen:) spetsen är inköpt på en symaskinsbutik i Halmstad, som jag nu inte alls kommer på vad den heter:/.

Hoppas nu den blev bra till lill tösen!


Bäst
Älskar att sy sånna här små pluttiga plagg och särskilt tunikor, mest för jag aldrig fått sy det till mina egna grabbar säkert;).

<b>Sämst
Herr feber är tillbaka i huset vilket innebär att alla ni som har inlagda beställningar få räkna med en veckas extra leveranstid...jag gör självklart mitt yttersta för att hinna i tid, men I'm not superwoman även om man ibland kunde önska det;)

6 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning, och kul att du bloggar igen! Hoppas att febern i familjen går över fortare än kvickt!

    SvaraRadera
  2. Vad använder du för mönster till denna fantastiskt söta klänning!?

    SvaraRadera
  3. Som jag nämner i inlägget är det ett eget

    SvaraRadera