torsdag, november 03, 2011

oneZip i underbara Liandlo klöver


Igår hade jag min sykväll, så mellan 17.30-22.40 sydde jag på en massa beställningar. Så när vanligt folk hade gått och lagt sig satte jag istället igång att sy en oneZip till L;). Allt bara flöt på och gick så där underbart bra som man önskar att det skulle gå med allt man syr. Så när jag väl kröp ner i sängen strax efter midnatt lycklig över min oneZip (som jag självklart var tvungen att visa maken) tittade han på mig och sa, "ja, men det är ju kul att du är glad, sov nu Martina så du orkar med imorgon med!" och som jag har sovit, lycklig på min Goa kudde;)



Så här blev iallfall resultatet!
Den är sydd i Liandlos fina klövervelour och armarna är i enfärgad gräsgrön velour från s&s. Valde att ha helgröna armar och fickor för Den inte skulle bli alldeles för mönstrad. I fickorna använde jag gräsgrön jersey från MGtyger och tror även jag köpt mudden där. Kantade den med tunn, vit interlock från JNY och den fina dragkedjan kommer från Bibbis. Härligt retro!
Denna gången valde jag att ställa ut benen en aning för att öka puffet ner till och inte ha någon öppning i grenen, gillar modellen skarpt, men nästa ska jag nog förlänga grenen ytterligare så den blir lite mer häng i rumpan.

oneZipen är redan på lillebror och han verkar trivas bra och mamman bara ler;)
Livebilder utlovas vid senare tillfälle!


BÄST
Att jag äntligen tagit tag i att sy dragkedjor och det går som en dans. Min dragkedjefot till maskinen är fantastisk! Här ska det sys jackor!

En annan väldigt rolig sak är att Liandlo utökar sitt tygsortiment och nu även har mudd och tunn interlock!

SÄMST
Får nog allt bli detta gråa trista väder! Jag vill ha vinter nu, vitt och ljust och fint!

8 kommentarer:

  1. FARLIGT!! Att titta in hos dig, bli så imponerad och inspirerad!! Gud vad du blivit duktig Martina! det kanske inte ÄR så läskigt med dragkedjor ändå...borde testa?!

    SvaraRadera
  2. Jätte fin! Ska ev börja på min första body idag, får se hur det går. :)

    SvaraRadera
  3. Galet snygg!! Jag blir superpeppad att sy dragkedja nu :)

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg!! nu fick jag ha begär av detta tyg :=

    SvaraRadera
  5. Snygg! Inte för att jag är så förtjust i heldressar, men den här blev jag ändå förtjust i! Och lite sugen på att köpa tyget... får se hur det blir på lördag! :)

    SvaraRadera
  6. Läckert!

    Kan också gå och lägga mig och bara mysa över något som blev bra. Nu var det länge sedan dock... Den yngste har gått från att skrika till flera ggr per natt till att gnälla sönder hela kvällen. Vet inte vilket som är värst. Desto roligare att sy blixtlås :)

    SvaraRadera
  7. Så underbar! Jag älskar grönt och den här dressen var verkligen härlig. Ljuvlig body med björnarna i inlägget under också. Jag har det tyget liggandes här hemma och håller med om att färgerna är otroligt fina :-)

    SvaraRadera