torsdag, december 01, 2011

Jag vill ha det så där underbart...


För ett tag sen trillade det in ett mail med en mamma som önskade sig en syskonmatchning inför fotografering. Hon hade letat runt efter fina barnkläder och ville ha det där lilla extra, gissa hur stolt och glad jag blev när mailet om beställningen kom. Hon ville ha det så där underbart och gav mig friahänder...syskon behövde inte ha likadant med det skulle ändå höra ihop...

Valet föll på gröna hjärtan...




Lillasyster fick en långarmad tunika med sprund mitt fram som underlättar vid av- & påklädning. Satte även en liten spetsficka på den som extra detalj. Tyget är underbart mjuk velour från strömming. Snyggt och stilrent med det vita till!
Även en extra liten accessoar blev det för att matcha stora syster...




...en liten spetsskarfs i rosa med en prick och en randig sida.

Storasyster fick denna helt fantastiska spetskofta...




...sydd i Liandlos fin, fina hjärtan, tror att jag är lite kär;). För att matcha denna beställdes även ett par baggyjeans där fickorna just har samma rosa prickiga tyg som lillasysters skarfs.




Grön, vitt och rosa är ju sååå fint tillsammans! På bakfickan återkommer spetsen. Lättburna byxor som passar till det mesta. Tycker båda får en söt/tuff look som jag gillar, mer grönt på tjejer;)!




Lilasysters i 74




Storasysters i 104

Alla mönster är mina egna.

Nu hoppas jag att mamma J och döttrarna med ska gilla sina nya kläder!
En liten extra present för tålmodigt väntande följde oxå med ...



Bäst
Idag kom dessa 3 Fantastiskt fina tyger som bara skriker " Klipp mig" så nu hoppas jag på beställningar;)



Tänk vilka fantastiska röda små julplagg;)

7 kommentarer:

  1. jättefint alltihop! så härligt när en beställare ger fria händer och du har verkligen totallyckats matcha utan att det blir för mycket!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint!!! Kommer bli superbra!!!

    SvaraRadera
  3. Supersnygga! Du har verkligen lyckats med beställningen!

    SvaraRadera
  4. Å underbart blev det verkligen!

    SvaraRadera
  5. Ursnyggt! Du lyckades verkligen få det "så där underbart" som efterfrågades!

    SvaraRadera