fredag, december 16, 2011

Vi komma, vi komma...


skrev just en mindre uppsats om denna lilla dress som jag lyckades radera när jag skulle byta typsnitt:(
Tyvärr finns verken tid eller ork i nuläget att skriva om allt på nytt:(
Så här kommer en kortfattad sammanfattning...
Material:
brun college, vit mudd S&S
Randig jersey från Znok
Vit tunn interlock från Liandlo
Brun Jersey från JNY
Egen gjorda transfertryck ( pepparkasgubbe texten och knapparna)

Inspiration: Emmas fina dräkt till hennes lille plutt... Men ville göra den modernare och mindre klassiks variant.




Och så här fin blev min lille pepparkaksgubbe:)
Mönstret har jag knåpat ihop själv genom att rita ihop mina pufftights och en kuverttröja, förlängde grenen och gjorde benen lite vidare så jag kunde ha knäppning, tycker det blev riktigt bra.

Igår hade vi sykväll här, jag å 3 andra goa brudar, tänk så trevligt man kan ha det med brummande maskiner och glada tygnördar;)

Hoppas ni haft en riktigt skön lucia och vill passa på att önska en trevlig 4e advent!

3 kommentarer:

  1. Så sjukt fin! Nästa år ska jag ha tid att sy nåt liknande!

    SvaraRadera
  2. Så otroligt sött!
    Härligt med lite transfertryck-inspiration. Måste våga mig på det snart. Har material hemma, men har svårt att ta tag med det.


    Om man råkar radera texten när man skriver ett inlägg (gissar att det var så du menade) kan man prova att högerklicka i rutan där texten var och trycka ångra. Jag har lyckats med det massor med gånger. Hoppas det hjälper till nästa gång!

    SvaraRadera
  3. Tack:) tyvärr funkar inte det på ipaden:(

    SvaraRadera