onsdag, januari 04, 2012

Pyjamastajm


Min lille skrutt är inte längre så liten det är bara att inse... Nästa vecka fyller han 1år, (stanna tiden någon). Han har växt ur alla sina pyjamasar och nu när han har besvär av klåda nattetid är det att föredra att ha helpyjamas på honom....detta innebar lite sömnad för mig:) jag sydde den röda med hjärtan till honom att ha på julafton i stl 80, men konstaterade ganska fort att den satt som en smäck nu och kommer säkerligen växas ur alldeles för fort.
Så pyjamas nr 2 sydde jag förra veckan och fick bli i stl 86 så han kan ha den ett tag iaf... Båda dessa helt underbara tyger kommer från Liandlo.com och är i Jersey.
Jag är stört förtjust i dem båda två! Majorna har fantastiska färger och är så sött!
Båda två är kantade med tunn brun interlock från JNY och har knappar från Assunta.

Älskar denna modell på pyjamas och hade det inte varit för att Noel är så varm av sig så hade han fått en likadan han med fast han nu fyller 3år, kanske är det så att mamman försöker att få tillbaka sina bebisar;).

Jag har fortfarande semester från beställningar och återkommer nästa fredag igen med sömnaden....men inte semester helt och hållet;) jag sitter nu och skissar och provsyr mina nya modeller för kommande kollektion, såååå kul och jag är så spänd över att få visa er vad jag designat! Kommer nog snart en sneakpeak;)
Natti!

8 kommentarer:

  1. Jättesnygga pyjamasar, haha nästan synd de "bara" ska sovas i! =)

    SvaraRadera
  2. så fina! Majorna har jag inte köpt, har typ lite köpstopp på tyg nu...suck...kanske jag smygköper lite ändå...;)

    SvaraRadera
  3. Superfina! Nu fick jag habeägr på majornatyget! Lyllos dig som bor nära Liandlo :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina!!!
    Ser fram mot att få se kollektionen!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina pyjamasar! Majorna-tyget gjorde sig fint på en helpyjamas. Blir allt lite sugen på det nu...

    SvaraRadera
  6. Underbara! Det där hustyget är ju himla fint!

    SvaraRadera
  7. Superpyjamaser! Jag kör också ett sådant race just nu faktiskt :).

    SvaraRadera
  8. Spännande att få se din kollektion, kommer bli stor succé tror jag :-) Hoppas kliandet snart upphör, stackars liten.

    SvaraRadera