måndag, januari 09, 2012

Underbara fantasiskogen


Denna lilla tunika var julklapp (ihop med matchande mössa) till lilla Majken. Det är tur barnen fått en liten tjejkusin så jag få sy lite små tjejkläder med;) för ibland suger det allt till rätt bra i just den tarmen;)

Detta underbara tyg är köpt på Znok men är producerat av lillestoff. Tycker det är helt fantastiskt fint och hoppas verkligen att det kommer i fler färgställningar....hade gillat en grön/turkos variant eller brun/orange till hösten!

Hängseltunikan är i stl 68 och mönstret är mitt egna, inspirationen kommer från Ottobres prematur mönster. En toppen modell som är superfin med tröja och tajts under nu när det är kallt och fin Som den är till sommaren. Den kan även användas länge, då tanken är att man kan ha den som linne sen... Lovely!

Znok har även tagit in detta fantastiska tyg som bomullsväv som är väldigt lämplig att göra vimplar av, tänk så mysigt på tjejrummet! Tyget säljs per rapport (1m.) och består av 36 stycken vimplar. Om man beställer 1 får man alltså en rapport med vimplar, se nedan. Suoersmart! Är ni sugna på att sy egna vimplar har jag en tut här längre ner till vänster som ni kan följa och jag hjälper er gärna att beställa om ni bor i närheten.




Ha en skön söndag!
/Martina

3 kommentarer:

  1. Som n ser gjordes inlägget igår men kunde inte publiceras förrän idag;) såbtrevlig måndag!

    SvaraRadera
  2. Åååh,så söt! Jag får gå på flärpkurs hos dig snart ;) kram

    SvaraRadera
  3. Eller pojkrummet! Min lillkille ääälskar sina vimplar och "Nigel" och "Ugga" =)
    /Maria

    SvaraRadera