onsdag, februari 08, 2012

Egosömnad utav bästa slag!


I helgen fyllde svärfar 60 och det var kalasdags... Självklart fick jag ett ryck (samma fm som kalaset som började 13.30) och fick för mig att jag skulle sy nåt att ha på mig....har under en längre tid haft modellen i huvudet men inte hittat tyg som jag ville testa den i. Men när jag tvättade upp min spetsduk(tygbit som prytt bordet) efter allt kalasande här hemma så kunde jag inte låta bli att klippa i det;) det blev en spetsklänning med en väldigt utställd 3/4arm. Änglaarmar kallar N det o jag tycker det är ett bra namn!

Klänningen är upptill kantad med svart interlock från Liandlo och så knyts ett sidenband under bysten, en detalj som passar min "efter graviditetskropp";). Spetsen har jag hittat i mamma och pappas källare, självklart snodde jag snabbt åt mig den när det var utresning på g!

Är Superdupernöjd, den blev precis som jag tänkt mig den i huvudet och detta kommer bli en av vår/sommarkollektionens klänning/tunikamodell.

Även smyckena på bilden är snygga kristallarmband och halsband från Wcollection;)

7 kommentarer:

  1. Förstår att du är superdupernöjd. Den var superdupersnygg! Och du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Nu gjorde du min kväll!

      Radera
  2. Å herregud så fin!!! Den ger grymma habegär!!! Är den skuren under bysten eller bara knuten??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara knuten, den är figurssydd till midjan och sen lätt utställd:)

      Radera
  3. Den är helt ljuvlig! Jag ser fram emot Halmstadsdejting :D

    SvaraRadera
  4. Jättefin!!! Kul att lyckas slänga ihop något snabbt och sedan bli jättenöjd, härlig kombo!!!

    SvaraRadera
  5. maj gad så snyggt martina!! spanar efter koftan i college, men den kanske du inte visat än?!

    SvaraRadera