lördag, februari 04, 2012

Glädjen i att sy till vuxna..

Jag älskar verkligen att sy barnkläder missförstå mig inte!
Men jag är sådan som människa att jag hela tiden kräver nya utmaningar och vill ständigt utvecklas och lyckas... Det sista gör dessvärre att jag ibland fegar ur...lite så har det varit med vuxenklädssömnaden...har länge velat men inte riktigt vågat ta steget.
Det började ju med mina snedkoftor och nu blir modellerna bara fler och fler, förhoppningsvis blir det en liten vuxenkollektion nu vår/sommar. Sååå spännande och kul! Idéerna är många och testas nu för fullt!




Här är iaf ett plagg som finns i vårkollektionen, klövertoppen. Denna ska flytta nu på måndag till sin nya ägarinna, hoppas den ska sitta som en smäck;) och bli lika omtyckt som mina är för mig! Denna är i stl XS.



Kan inte nog visa mina fina lappar som Malin med bloggen skapat av mig, hjälpt mig rita!

7 kommentarer:

  1. Dom är verkligen jättefina dina vuxentoppar! Å vad proffsigt det ser ut när Agneta har fått flytta in hos dig ;)

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen fantastisk! Jag blev så inspirerad på FB, så jag har beställt lite klöver för att sy tunika till mig själv.

    Jag har sedan i höstas tänkt att komplettera min barnkollektion med damvariant och har köpt vårens tyger i mängd som tillåter detta. Din modell är så snygg och det är svårt att inte inspireras ;-). Det gäller att ha tungan rätt i mun när modellen görs så den inte blir densamma. :-)

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Jätteroligt att se vuxenkläder i de fina klövertygerna!

    SvaraRadera
  4. Fin tunika ägarinnan längtar
    mvh Åsa

    SvaraRadera
  5. Jättefin tunika!! Det är det jättekul med vuxenkläder, tyvärr är det ju svårare med passformen till vuxna än till småttingarna...
    Superfina lappar att märka med!!!!!
    Blir kul att se vad du hittar på under våren...

    SvaraRadera
  6. Superfin! Å jag GILLAR dina nya lappar!!

    SvaraRadera
  7. Lika snyggt som alltid. Kul att du kommit igång med din vuxenkollektion. Det skall bli spännande att se vad du kommer att utöka den med.

    SvaraRadera