torsdag, mars 29, 2012

Egosömnad




Håller på för fullt att rita på mönster till hösten provar hej vilt;) här är ett resultat av detta!
En oversizetopp med gekkos rosa blommor som framsida och Ikeas spets som baksida och volang på armen:) detta mönstret hittade jag i sömnadsmagasinet och jag borde lärt mig vid det här laget att inte gå efter färdiga mönster;) den blev för bred och lång för mitt tycke... Armarna gjorde jag om och de är väl det jag är nöjdast med;) nu blir det att rita ett eget istället!
Anledningen till dessa två tyger var helt enkelt att jag hade inte tillräckligt med blommor (det behövdes MYCKET tyg) och har en annan id'e om olika fram och baksidor (som kommer snart) så då beslutade jag att blanda lite här med...gillar bland ingen men borde nog klippt framsidan på skrådden för att fått bättre fall på jerseyn...man lär så länge man lever;)
Tyckte att den blev lite för Sockersött så beslutade mig för att blanda in svartskinn;) jag gillar ju att blanda det "mjuka" och "hårda" material...spetsen är ju lite mitt signum med:)
Väldigt nöjd med resultatet!



Så illa blev den inte på om man stoppar i den i shortsen;)

1 kommentar:

  1. Så fint att blanda olika tyger sådär! Kram å ha en fin dag!

    SvaraRadera