lördag, mars 31, 2012

Zebror till mig

Igår kväll hade jag och Malin med bloggen krumelej symys, kanske en modernare variant av syjunta;). Sex maskiner och 2 tjejer;) (lägg märke till att det inte är ett komma mellan sex och maskiner;))! Tanken är att vi ska vara 4 men igår var det bara vi som kunde. Tyvärr var detta en kväll när allt gick snett som jag gjorde haha...det började med att vi skulle sätta fast Malins postlådeposter och ja den hamnade verkligen snett! Får bli en ny helt enkelt...sen började vi sy och jag sydde och sprättade och sydde och sprättade....dubbelsuck...
Men här kommer iaf det jag lyckades få till...en topp till mig.


Mönstret är eget och som ni ser en kortare oversize tshirt. Denna var det sista jag sydde och bara flöt på....då är sömnaden som bäst! Tyget kommer från etsy och jag fick sista yarden...hade så gärna haft lite till för tycker verkligen om det! Två huvuden bak och två fram. Det är så skönt när man blir nöjd! Sömnadsnivån är ju busenkel, kantade alla kanter med vit interlock, smidigt värre.


Och så här blev den på :)

Återkommer med de mindre lyckade projekten en annan dag!
Nu ser jag fram emot nya symys kvällar och dagar med fina syvänner:)
Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Verkligen super snygg och jätte snyggt tyg med!

    SvaraRadera
  2. Gillar den också, både tyg och modell! Och sen undrar jag hur länge man måste stå ut med kantbandsskitapparaten innan den blir underbar... Än så länge kantar jag mycket snyggare utan den på min täcksömsmaskin. :-)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Förlåt att jag inte svarade om sykvällen, jag skulle så gärna vilja kunna komma nån gång!

    SvaraRadera
  4. Synd att du inte kunde komma Åsa för vi hade jättemysigt.....som vanligt :D. Jag kan intyga att tröjan är ännu finare i verkligheten :D. Tack Martina för en superkväll, trots att ditt tålamod fick sig en prövning ;D. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara så kul! Jag har ingen att prata tyg och annat som gör livet värt att leva, om jag drar mig neråt landet kanske jag får sova hos någon nån gång ;)
      Sy-hela-natten =D

      Radera