söndag, april 01, 2012

En mardröm med ett lyckligt slut...






I fredags var jag som sagt på symys hos fina krumelej Malin...och här kommer de två tröjorna som tog typ heeeela kvällen. Jag sydde och sprättade(tjatade nog lite för mkt under tiden) sydde och sprättade ja...så höll de på. Inget ville verkligen bli rätt med dessa tröjor. Först stämde inte ränderna så jag fick sprätta raglansömmarna på tröja nr1 sen syr jag på ficka nr 1 och glömmer lappen såklart, så fram med sprättaren igen...syr ficka nr 2 och gör om samma procedur igen, man kan ju tycka jag borde lärt mig något första gången;) men nr 2 struntade jag i att sprätta och sydde istället fast den uppe på fickan...något jag nu i efterhand tror jag kommer redigera;)!
Sen när de skulle sys ihop stämde så klart inte i sidsömmen utan fick återigen ta fram min bästevän sprättaren...dubbelsuck...nu är de iallafall klara och använda och förutom fickan blev jag supernöjd! Stilrena men ändå det där lilla extra med den turkosa fickan, sommarfräscht!

Nu bjuder vi på ett gäng livebilder på mina skruttar:)









9 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte gav upp för de blev superfina! Är det trekvartsärmar? Den svarta stolen i bakgrunden var också jättesnygg, är det någon designerstol?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) ja det är trekvartsarm:) tycker det är så fint till sommaren:) stolen heter arka och är ritad av Yngve Ekström för Stolab:) väldigt snygg:)

      Radera
    2. Tack för svar om stolen! Har nu spanat in den på nätet och blev lite sugen på att köpa en.

      Radera
    3. Min svåger jobbar som säljare där nu:) de har mkt fint!

      Radera
  2. Fiiina tröjor och underbara syskonbilder!!

    SvaraRadera
  3. vad mkt snyggt du sytt det sista! de här var ju bara för fina - hmm, ska kanske ta smällen med tvätt-direkt-efter-fem-minuter och sy lite vita plagg till mina mullvadar!

    SvaraRadera
  4. Jätte fina detaljer, både fickan och trekvartsärmen!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar dina alster, härligt att du har sånt tålamod :)

    SvaraRadera