torsdag, april 12, 2012

Jantelagen släng dig i väggen.....Jag är Supernöjd och stolt!

Jag har läääänge velat ha en odd molly kofta i mina ägor men som mammaledig har det inte blivit prio 1 att lägga pengarna på direkt...nu är det löst iaf nästan;)



Detta är modellen jag tycker är sååå fin, så med hjälp av denna bild och mitt egna tröjmönster har jag nu sytt mig en alldeles egen kofta:) självklart har jag inte gjort! den likadan utan låtit mig inspireras och gjort den till min egen....den måste ju vara Wcollection, inte odd molly;)


Så här blev resultatet:) är supernöjd! Spetsbandet sitter löst så jag kan välja om jag vill vara lite mer vardags(utan) eller lite mer fin(med). Tyget är underbart mjukt som en blandning av college och stickat. Fler av denna modell kommer absolut flytta in i min garderob! Men måste först bättra på mina kragkunskaper för oj vad jag har sprättat...



I löööve it! Lika go att krypa upp i soffan i som När man vill snoffsa upp sig lite. Den är redan invigd, igår fick den åka på när jag skulle på Plain Vanilla visning och därifrån fick den lite nöja vänner som fick flytta in i garderoben;)




15 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Vad kul att du blev så nöjd med den, det ska du verkligen vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) känns toppen och jättemånga fina kommentarer har jag fått nu när jag använt den:)

      Radera
  2. Ja den blev verkligen fin!!! Visst är det kul att kunna sy något man verkligen vill ha!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Helt klart har du all rätt att vara nöjd och stolt! Jantelagen är för missunsamma folk som inte kan ta att folk lyckas och är glada över det ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:)ja och de behöver nog mest jobba med sig själva;)

      Radera
  4. Tack fina Malin! Lapparna gör ju halva grejen;)! Och ja det är verkligen kul att kunna sy till sig själv och lyckas:)

    SvaraRadera
  5. Så snygg! Och så får man den som man vill(om man är duktig somm vissa)och man slipper springa runt i affärer och reta sig på att dom inte har det man är ute efter! Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  6. Så snygg! Och så får man den som man vill(om man är duktig somm vissa)och man slipper springa runt i affärer och reta sig på att dom inte har det man är ute efter! Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  7. Du är superduktig Martina! Båda koftorna är såå fina. Du är lite förebild för mig, jag ska lyckas komma igång och sy till mig jag också. Din kofta är finare än odd molly-koftan, som dessutom halva Stockholm äger :-)

    SvaraRadera
  8. Verkligen jättefin! Det är så roligt att följa dig och dina syeskapader, du är verkligen duktig!

    SvaraRadera
  9. Vad söta ni är, era ord värmer verkligen! Ja vem kunde tro för 3 år sen när jag sydde min första mössa att det skulle kunna bli så hör:) är så underbart när man v
    L hittar något man gillar och kan utvecklas i!

    SvaraRadera
  10. Förstår verkligen att du är stolt och nöjd, så himla snygg ju!!!

    SvaraRadera
  11. Ja den är verkligen jättefin och w-collection :D. Såg att du tog spetsen på armen på den andra koftan. Helt rätt! Visst är det bra med vänner som man kan rådfråga. Männen är inte mkt att hänga i granen när det gäller sådant eller hur ;D. Kram

    SvaraRadera
  12. snygg :) och det är helt rätt - jantelagen kan slänga sig i vägen! kram kram!

    SvaraRadera
  13. Superfin, självklart ska du vara stolt och nöjd!

    SvaraRadera