måndag, april 02, 2012

Min lille påskkyckling:)

I morgon ska N ha maskerad på sin förskola och han ville vara påskkyckling....funderade på vad jag skulle ta på honom...han har typ inga kläder i gult eller orange så jag gick upp och tittade vad jag kunde hitta i tygskåpet:)
Och detta blev resultatet, en annorlunda kycklingdräkt med mycket humor:)



Min nykläckta lille kyckling:)
Hoppas jag kan inspirera någon:) så här ser dräktens delar ut:



Äggbyxor sydda i naturvit interlock från jny, mönstret är Ottobre 3/11 Frilly Ruffle med lite små ändringar, uppgraderade även det till storlek 104

Äggskalsmössa sydd i naturvit muddjersey från stoff och stil, mönstret ör mitt gena mössmönster som jag taggade i nederkanten.

Tajts/ben gjorde av orange randig Jersey från Michas efter eget mönster stl 104.

Kycklingtröja med vingar sydd i lejongul Jersey från MT, mönstertips är mitt vanliga raglanmönster i stl 104 som jag sydde med små "vingar" i armsömmen. Vingarna hade blivit större om jag hade haft tillgång till mer tyg men man tager vad man haver;)

N verkar iaf väldigt nöjd vilket är skönt, nu återstår det att måla honom i morgon och om någon har tips på en bra ansiktsmålning till en kyckling är ni varmt välkomna med tips!

Hoppas jag får se fler små kycklingar i påsk:)

5 kommentarer:

  1. Så fräck idé!!!

    SvaraRadera
  2. eeeey så cool!! Jätterolig idé, han kommer vara tuffast av alla!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar påskkyckling, han måste gjort succé!

    SvaraRadera