måndag, april 16, 2012

Rosettekofta till mig




Här kommer nästa EGOkofta. Detta är en längre modell som bara knäpps med en knapp (dold under rosetten). Tyget är Liandlos underbara rosettetyg som Duktiga Malin Ramberg illustrerat. Tycker detta passar lika fint på små som stora, därför ligger det en rejäl bit i mina gömmor nu;)!

Armen är dekorerad med en söt liten virkadduk och mitt i satte jag även en liten satinrosette. Duken är fyndad på secondhanden här på gatan, lika så spetslöparen jag satt längst ner på koftan... Tycker dessa lyfter koftan till en högre dimension!

Nu ska det sys och pimpas kläder med massa virkat, Det är ju sååå fint!
Ha en go dag!

2 kommentarer:

  1. Alltså HALLÅ så snygg!! Men jag vill se den PÅ, på DIG!!

    SvaraRadera
  2. jättefin!!! jag vill också se en livebild!
    kram

    SvaraRadera