onsdag, maj 09, 2012

Mormorsrutor till fasters minsta goding




Idag har jag varit en "dålig" mamma och sytt när jag och L var själva. Men idag var en dag han var harmonisk och lekte så bra själv att jag vågade ge mig på projektet jag klippte ut igårkväll...jag fullkomligt älskar att skapa fritt och idag var en sådan dag när det prioterades! Jag har länge haft denna i huvudet, men tiden har liksom inte funnits för att göra den till verklig. Sista tiden har varit full av mössbeställningar och för lite sytid. Men i kväll har snälla svärmor barnen och jag ska ta tag i en storbeställning:).

Men först åter till min lilla kappa...
Denna är sydd i Liandlos fantastiska mormorsrutor, sååå underbara! Denna färgställningen är tillfälligt slut, men sörj inte det kommer snart mer:)
I luvan valde jag att bryta av med Liandlos fin fina rosa stjärntyg, ja ni ser ju själva hur bra det blev och hör hur nöjd jag är;)
Jag har fodrat kappan med ljusblå fleece för att göra den lite varmare (helt vändsydd) en perfekt vår/sommarkappa!



Kappan är sydd som en växa kappa...jag har gjort dolda muddar som man sen kan fälla ut och kappan förvandlas till jacka, provade den på min L som har 92 och den var lite för tajt men man kan helt klart ha den från stl 74-86. Jag vill att man ska kunna använda den länge! Pricken över i:et tycker jag är de fina virkade rutorna som kommer från farmors fina virksamling:). Denna kommer man kunna beställa och varje kappa blir så klart helt unik med sina virkade fickor då det inte finns mer än två av varje ruta.
Hör gärna av er om ni är intresserade o för kostnadsförslag.

Hoppas lilla M ska gilla sin kappa och hennes mamma, annars får den väl åka ut på försäljning här;)
Nu ska jag ta tag i beställningarna, ha en mysig kväll!

4 kommentarer:

  1. Superfin! Hade tänkt sy en kappa till min lilla i vävt tyg.. men nu.. hmmm.. nu kan jag ju inte bestämma mig!

    SvaraRadera
  2. Underbar! Du gör alltid så fina grejor! Härligt med fleece.

    SvaraRadera
  3. Jösses Martina såå fin!!!! och scarfen ovanför, jag dör så snyygt det är med klöver!! Klöver für alle!

    SvaraRadera