fredag, juni 29, 2012

Sommarvärme kom, jag är redo!

Ibland blir man så där löjligt lycklig över ett plagg, det blev jag igår kväll!



Jag har länge velat ha en långklänning, men tycker det är svårt att hitta någon som inte får mig att se ut som en liten kub...problem man har när man är kort;). När nya sömandsmagasinet igår trillade i lådan fastnade jag för ett linne och bestämde mig för att det skulle få grunden till min nya långklänning! Modellen fanns i huvudet så jag mätte lite här å var på mig för att få till en bra passform och jag lyckades:) wihoo.... Lagom lång, lagom bred och tyget som kommer från Calletex är ju bara så underbart! Mjuk, följsam viscosejersey när den är som bäst;). Här ovan ser ni några möjligheter som finns med klänningen, en liten detalj som ger klänningen olika uttryck är alltid roligt!



Bysten markerade jag med svart stretch spets som jag fyndat hos Ulla på fb, det gör att man få lite mindre "huskänsla" på klänningen tycker jag;). Längst ner fick det bli en liten volang med., hade egentligen velat ha den lite bredare men hade inte tyg så det räckte:( man tar var man har;). Känns som jag fått till mig en väldigt användbar klänning, fin på stranden utan band och med flipflops till men oxå snygg på kvällen med ett par niciga pumps eller JCskor;). Fler kommer det bli!

Tack till söta N med som hjälpte mamma med fotograferingen<3

2 kommentarer:

  1. Du är sååå duktig Martina! Är också smått avundsjuk på din lilla petita figur :-)
    Vilken härlig sommarklänning!

    SvaraRadera