måndag, juni 18, 2012

Spetsjeans till mig:)




Igår fm när mannen å N var i kyrkan och L lekte som bäst kom äntligen egoprojektet igång....är i stort behov av byxor! Använde ett par gamla dieseljeans jag gillar baggymodellen på som modell och utgick från mina mått...tog en stund å få till mönstret kan man säga;) efter två timmar var mönstret klart och byxorna utklippta iaf... Sömnaden fick ske på eftermiddagen när L och mannen tog en eftermiddagslur och N hade fullt upp med att spela fotboll..
Fickorna har jag ritat av från mina JL jeans som är mina absoluta favoriter och totalt utslitna;).

Material:
Stretchdenim från swelogent
Spets framficka, mrs bao
Spets bakficka, loppis fynd
Offwhite mudd från stoff och stil.


Nästa par ska jag minska bredden, höja vingen i rumpan och sätta bakfickorna högre...för visst ska det bli fler....får passa på när mannen ge sig iväg å kitar eller golfar i sommar;)

6 kommentarer:

  1. Hur snygga som helst! Du är ju såååå duktig!!!

    SvaraRadera
  2. Hur snygga som helst!!! Här blev det inget kyrkobesök pga. magasjuka men nu räcker det! Nu ska vi ha sommar och njuta av barn och ledighet och allt fint du syr!

    SvaraRadera
  3. Vad fina, nu blir jag ännu mer inspirerad att sätta igång med mina

    SvaraRadera
  4. men så snygga! Grymt att få ihop ett par jeans, good work!

    SvaraRadera