tisdag, juni 12, 2012

Volangkofta


Min söta mamma hjälpte mig att ha barnen både tors och fre så jag kunde sy ifatt mig och när jag sytt en faslig massa beställningar och inte hade grejer med till att göra mer på dem, fick det bli egosömnad. Det blev två volangkoftor, en i spets och så denna som är min favorit....


Den är sydd i Jersey från tygfabriken och spetsen kommer från Ullas tyger här i en av sygrupperna på fb. Jag har läääänge haft en sån här i huvudet men tiden har ju inte varit min bästavän sista tiden direkt...när jag fick se Malin Rambergs underbara kunde jag inte längre låt bli att göra min verklig... Sen kom nästa fina Malin (krumelej) med en fantastisk å då fick jag äntligen tummen ur;)



Armen är uppbyggd på samma sätt som på min loreenkofta (Endast synts till på fb)bara smalnat av den lite eftersom den blir rätt "tung" i Jerseyn. En virkad duk på ryggen från farmors underbar gömmor:). Nu kommer det bli massa fler! Har 5 som snurrar i huvudet nu;) på återseende!
Kram Martina

4 kommentarer:

  1. Hjälp så snygg! jag skulle också vilja åka till Tygfabriken...

    SvaraRadera
  2. Snygg!! Hur fäster du duken??

    SvaraRadera