tisdag, januari 29, 2013

Får mer hållbar knäppning med lösa tryckknappar

Vissa knappar ha tyvärr varit lite lösa i knäppningen och lossnar lätt vid påfrestning.
Detta kan man lätt åtgärda genom följande moment:)



Bild 1.
Använd en tång eller liknande och greppa om en av honans små "delningar" i innerringen och böj försiktigt den lätt inåt cirklens mitt. Gör gärna små justeringar på 2-3 ställen än 1 stor. Det behövs bara en liten liten knyck. Testa dig fram genom att knäppa och öppna knappen.

Bild 2.
Ofixad knapp

Bild 3.
Tillfixad knapp med ett knyck...som ni ser behövs det bara en liten liten knyck.

Min leverantör påstod att detta var en säkerhets grej när knapparna används på barnkläder men jag skulle mer vilja påstå att honan är helt enkelt för stor och så här lätt ska inte knappen öppna sig! Jag har nu bytt knappleverantör!

4 kommentarer:

  1. Tack, nu ska jag prova.
    Lisen

    SvaraRadera
  2. störigt med sådana knappar....! får man fråga vad det var för lev du hade?

    SvaraRadera
  3. Thesnapshop tror jag den hette, kan kolla exakt sen om du vill Åsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack!! hoppas allt är gott med er, kram =)

      Radera